Assalamualaikum semua.. Hari ni nak berkongsi petua bagi bakal-bakal ibu yang inginkan kulit bayi kelihatan bersih.. Alhamdulillah semasa mengandungkan kedua-dua anak, saya amalkan petua ini sekitar bulan ke-7 kehamilan sehingga bersalin.. Hasilnya, kulit anak saya kelihatan bersih.. Petua ini saya perolehi dari isteri kawan suami dulu.. Ini saya kredit dari web Pa & Ma.. Tetiba muncul idea untuk kongsi pengalaman saya juga yang pernah mengamalkan meminum air kelapa.. Meh baca skit apa yang Pa & Ma paparkan..

 
 
 
Semua ibu bapa mahu memiliki bayi yang mempunyai kulit bersih dan mulus. Ia boleh dimiliki dengan mengamalkan petua tradisional sejak mengandung lagi.
 
Amalan minum air kelapa ketika kandungan memasuki trimester ketiga amatlah digalakkan. Amalkan minum air kelapa seminggu sekali. Air kelapa dikatakan berkhasiat untuk membersihkan kulit bayi. Dengan itu apabila bayi dilahirkan, dia akan memiliki kulit bersih tanpa kesan yang biasa dialami oleh bayi lain yang baru lahir. In Shaa Allah sepanjang usia bayinya, anak jarang menghadapi masalah berkaitan kulit.