02 April 2012

Success For Me - Kejayaan Untuk Daku



SUCCESS FOR ME
KEJAYAAN UNTUK DAKU


Let others lead small lives, but not me
Biarlah orang lain hidup cukup makan, tapi bukan aku



Let others argue small matters, but not me
Biarlah orang lain bergaduhan perkara remeh temeh, tapi bukan aku



Let others cry over small hurts, but not me
Biarlah orang lain menangis susah sikit-sikit, tapi bukan aku



Let others leave their future in other people's hands, but not me
Biarlah orang lain menyerahkan nasib mereka bulat-bulat di tangan orang lain, tapi bukan aku



For I know
Kerana aku tahu



That I was born a perfect 10 per 10
Bahawa aku dilahirkan genap 10 per 10



That I was born to succeed
Bahawa aku dilahirkan untuk berjaya



That success is my birthright
Bahawa kejayaan itu hak kelahiran ku



That if it is to be, it is up to me
Bahawa untuk sesuatu berlaku terpulang pada aku



Now I demand my birthright
Kini aku tuntut hak kelahiran ku



I'll do my best and God will do the rest
Aku akan buat sedaya upaya, insyaAllah aku akan dapat segala-gala








Sumber dipetik dari Professor Dato' Dr Sheikh Omar Abdul Rahman
SOAR Consultings Sdn Bhd




Ni la sajak yang diberikan oleh Professor Dato' Dr Sheikh Omar Abdul Rahman pada 21-23 Mac di dalam kursus 'Managing Your Supervisors'.. memang menarik ceramahnya, tak rugi menjadi peserta dalam ceramah yang diberikannya. banyak lagi perkara yang disampaikannya boleh dikongsikan di sini bersama..

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..